Od 1949 roku dzieci i dorośli na całym świecie z wielkim zainteresowaniem sięgają po klocki LEGO. Klocki LEGO to niezwykle popularna zabawka, która w XX wieku zmotywowała wiele osób do kreatywnej zabawy, a tym samym do a tym samym intensywniejszego rozwoju osobistego. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek we współczesnym świecie i metafora dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dla dzisiejszych uczniów jest to jedna z zabawek zabawek, które funkcjonują w realnym świecie i silnie wpływają na doświadczenia dzieciństwa i dorastania. Jako narzędzie globalnej rozrywki, klocki LEGO pomogły zintensyfikować procesy poznawcze dzieci i młodzieży. Dzisiejsze młode pokolenia od urodzenia są narażone na różnego rodzaju informacje, które zazwyczaj są mało przydatne do dalszego rozwoju i edukacji. Gadżety multimedialne stają się naturalnymi „zabawkami” cyfrowego pokolenia. LEGO, jedna z najbardziej znanych marek zabawek na świecie, stara się to zmienić. Potencjał klocków LEGO wykracza daleko poza tradycyjną zabawę. Wykorzystując potencjał LEGO, mamy okazję rozbudzić kreatywność młodych ludzi i pomóc im pokonać własne słabości. Pomyśleliśmy, że LEGO i jego potencjał będą kolejną możliwością, aby kształtować i wzmacniać zachowania społeczne młodych osób, w tym z niepełnosprawnościami i mniejszymi szansami, poprzez wspólne działania.
Działania z LEGO zachęcają młodych ludzi do opracowywania różnych rozwiązań: od najprostszych do najbardziej zaawansowanych, a przede wszystkim do najbardziej oryginalnych i niekonwencjonalnych pomysłów. Działania analityczne i interpretacyjne z wykorzystaniem elementów konstrukcyjnych LEGO
mogą motywować uczniów do aktywności poznawczej i podejmowania wyzwań związanych z samodzielną pracą. Młodym osobom z niepełnosprawnościami umożliwiają otworzenie się na otoczenie, przezwyciężenie strachu przed kontaktem ze innymi rówieśnikami i rozpoczęcie dialogu.
Poprawia to ich umiejętności społeczne w zakresie komunikacji interpersonalnej, umiejętności osobiste, takie jak wytrwałość, radzenie sobie w różnych sytuacjach i umiejętność wyrażania siebie poprzez różne zadania. Wspólne działania i zadania dają im możliwość przezwyciężenia trudności i podjęcia nowych i nieznanych zadań. Udział w tym projekcie miał również wpływ rozwój kompetencji wielokulturowych – uczestnicy mieli okazję działać w zróżnicowanym środowisku i budować relacje w międzynarodowym gronie